River mark - štylizované zobrazenie japonského znaku, ktorý znamená rieku - sa prvýkrát objavila v roku 1870, kedy bola videná na vlajkách lodí vo vlastníctve lodenice Kawasaki Tsukiji, predchodcu spoločnosti Kawasaki Heavy Industries. Spoločnosť bola založená spoločnosťou Shōzō Kawasaki v roku 1878 a najskôr sa zamerala na stavbu lodí, ktorá splnila túžbu Japonska vyvážať tovar, aby ostrovný národ zaujal svoje miesto na medzinárodnej obchodnej scéne. Vďaka vynikajúcej povesti v oblasti námorných inovácií a kvality konštrukcie sa ambiciózna spoločnosť čoskoro rozšírila o stavebné inžinierstvo, koľajové vozidlá a výrobu parných motorov, ktoré konečne prelomili hranice krajiny a vytvorili svoje prvé lietadlo.
V kľúčových bodoch storočia a evolúcii tejto obrovskej spoločnosti s jej globálnym dosahom a povesťou sa používa River mark, pričom jej aplikácia je obmedzená na najvýznamnejšie Kawasaki produkty svojej doby. V modernej dobe sa River Mark opäť dostal do popredia, pretože sa odvážne objavil na krytoch jedinečných strojov Kawasaki, Ninja H2 a Ninja H2R poháňaných preplňovanými motormi, ktoré boli odhalené v roku 2015.
Teraz, 6. októbra 2021, Kawasaki vyhlásilo, že je načase prijať slávny riečny znak ako symbol firemnej identity a toto jednoduché, ale účinné okrúhle logo je hlavným identifikačným symbolom spoločného úsilia mnohých spoločností a ich spoločností. rôznych produktov v komerčnom aj verejnom spotrebiteľskom prostredí.
Masaya Tsuruno, generálny riaditeľ Kawasaki Motors Europe, vo svojom komentári k zavedeniu nového loga uviedol:
"Svet sa za storočie a históriu spoločnosti Kawasaki nezmerne zmenil." Pri zavádzaní našej novej firemnej identity sa snažíme urobiť ďalší, odvážny krok v oblasti technológie a inžinierstva a tiež zlepšiť život množstva ľudí na celom svete so zameraním na udržateľnosť a rozvíjajúce sa zelené technológie. Aj keď sa niektoré veci menia, iné zostávajú konštantné, napríklad náš záväzok byť najlepší v nami zvolených oblastiach; River mark je vhodným symbolom tohto záväzku. “