Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

30 Júl 2025 ZELENÁ Kawasaki na Tour de France!

Nielen najslávnejšie cyklistické podujatie na svete, ale aj jedno z najnáročnejších pre pretekárov a tímy, každoročná Tour de France vyvrcholila počas posledného júlového víkendu na ikonických Elyzejských poliach v Paríži a Kawasaki sa podieľala na strhujúcom priebehu vyše 3300 km dlhých pretekov.
Zatiaľ čo trasu dvadsiatej prvej a záverečnej etapy lemovali státisíce fanúšikov a podľa odhadov ju sledovali milióny televíznych divákov, preteky na trati vytvorili pre organizátorov podujatia a kľúčových partnerov, ako je Kawasaki, priestor na prezentáciu svojho úsilia o čistejšiu a ekologickejšiu budúcnosť vrátane verejnej prezentácie jedinečného prototypu motocykla na vodíkový pohon.

Keďže ambícia znížiť uhlíkovú stopu tohto obrovského a komplexného podujatia o 50 % do roku 2030 sa dokonale zhoduje s podobnou snahou spoločnosti Kawasaki o uhlíkovú neutralitu, každý aspekt pretekov a ich infraštruktúry je pod drobnohľadom vďaka iniciatívam, ktorých cieľom je nielen znížiť emisie v rámci samotnej štruktúry pretekov, ale ponúknuť aj príležitosti pre divákov.

Spoločnosť Kawasaki sa v roku 2025 vrátila do tejto oblasti ako oficiálny motocyklový sponzor podujatia, do ktorého sa prvýkrát zapojila v roku 1976, a bude ho sponzorovať až do roku 2027. Zatiaľ čo sa svet a cyklistika za toto obdobie vyvinuli, étos ísť príkladom zostáva hlboko zakorenený u ASO, organizátorovi Tour, vďaka čomu je účasť spoločnosti Kawasaki veľmi dôležitá.

Organizačný tím mal k dispozícii nielen flotilu úsporných strojov Versys 1100, ale japonská spoločnosť spolupracovala s ASO aj na celom podujatí, aby zdôraznila obrovský pokrok v oblasti ochrany životného prostredia, ktorý sa nedávno dosiahol vo svete dvojkolesových motorových vozidiel.

V rámci prehliadky „“Karavána„“, ktorá sa koná pred každou etapou pretekov, mala záverečná dvadsiata prvá karavána príležitost ukázať obrovskému množstvu divákov nielen bežné motocykle Kawasaki so spaľovacím motorom, ale aj plne elektrický stroj EV a jedinečný Z-7 Hybrid, ktoré sú súčasťou aktuálneho modelového radu dostupného u každého predajcu motocyklov Kawasaki.

Elektrický motocykel je ponúkaný v štýle „“ naháč t.j. Z" a v štýle s kapotážou t.j. Ninja, čo predstavuje prvý vstup značky Kawasaki do oblasti 100 % elektrických motocyklov, zatiaľ čo hybrid (tiež ponúkaný v štýle Z a Ninja) môže fungovať ako plne elektrický, benzínový alebo ako kombinácia týchto dvoch pohonov spolu s možnosťou konvenčnej prevodovky s radením pádlami alebo automatickou prevodovkou podľa nastavenia a preferencií jazdca.

K jazde na Champs-Elysées sa pripojil motocykel Hydrogen ICE (motor s vnútorným spaľovaním), na ktorom jazdil testovací jazdec Kawasaki Matthias Hoeppner na čele skupiny strojov Kawasaki, zatiaľ čo motocykle Versys 1100 stále plnili svoje organizačné povinnosti, ktoré zahŕňali bezpečnosť, uzávierky ciest a koordináciu samotného pelotónu.


Na základe inovatívneho a úplne vlastného vývoja a výroby „vyváženého preplňovaného“ motora a podvozkovej platformy spoločnosti Kawasaki - ktoré tvoria základ úspešného modelu Ninja H2 SX - absolvoval tento takmer bezemisný stroj prehliadku okolo zhromaždeného davu očakávajúceho vyvrcholenie dvadsaťjeden etapových pretekov, medzi ktorými boli aj pán Hiroshi Ito - prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Kawasaki Motors, Ltd. - spolu s pánom Yasuhiko Hashimoto - prezidentom spoločnosti KHI (Kawasaki Heavy Industries) - ktorí spoločne zastupovali spoločnosť Kawasaki na podujatí.

Hoeppner sa vyjadril k motocyklu a jeho výkonu a deklaroval, že je nadšený z predvedenej ukážky a prijatia davom.

“Tour de France je veľmi slávne celosvetové podujatie a spočiatku bolo ťažké plne si uvedomiť, že budem pilotovať jedinečný stroj Kawasaki Hydrogen ICE pred mnohomiliónovým publikom na celom svete.

Ako som očakával, motocykel fungoval bezchybne a bolo mi cťou stáť na čele expozície Kawasaki, ktorá predstavovala širokú škálu našich dvojkolesových technológií od úsporných motocyklov s benzínovým motorom až po plne elektrické a hybridné stroje.

Bolo skvelé, že pán Ito a pán Hashimoto boli prítomní, aby videli reakciu verejnosti na tvrdú prácu našich inžinierov na tomto a ďalších nízkoemisných a uhlíkovo neutrálnych projektoch spoločnosti Kawasaki."