Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

22 Jún 2018 Scott Deroue hodnotí nápady pre Ninju 400 v aerodynamickom tuneli

Vedúci jazdec WorldSSP300 Scott Deroue nedávno testoval sériu aerodynamických konceptov v jednom z popredných európskych komplexov aerodynamických tunelov spolu s členmi jeho tímu pretekárskych závodov Motoport a s pomocou Fabien Raulo, technického koordinátora pre preteky pre spoločnosť Kawasaki Motors Europe.
NLR prevádzkuje niekoľko zariadení a zvolený špecifický tunel bol ideálny na to, aby mohol presunúť 371 kubických metrov vzduchu za sekundu.
S úmyslom zvýšiť aerodynamickú účinnosť jazdcov Ninja 400 v majstrovstvách WorldSSP300 mal 22 rokov starý jazdec z Nijkerkerveen v Holandsku celý deň experimentov mapovaných pre neho s cieľom čo najlepšie využiť nielen zariadenie, ale aj tých ktorí majú bohaté skúsenosti s aerodynamikou motocyklov, ako aj s projektmi, ako sú napríklad korčúle na rýchlo korčuľovanie a dokonca aj budovy.
Ninja 400 prekonala kvalifikačné časové plány a vyzeralo to, že sa dostane do vedúcej pozície v šampionáte, až kým organizátori neuvedú sériu pravidiel o zmenách v niekoľkých pretekoch pokusom o zníženie výkonu Ninji na výkon konkurenčných strojov s nižšou výkonnosťou. Teraz, keď sa pravidlá ujasnili, Ninji sa darí dobre, ale Kawasaki sa pokúša aj nariek tomu ďalej inovovať.
Ako hovorí Fabien Raulo, myšlienka analyzovať a upraviť aerodynamickú účinnosť ninja 400 pre preteky je priorita.
"V porovnaní s niečím ako MotoGP je náš priestor na zlepšenie v WorldSSP300 oveľa obmedzenejší, ale premýšľame o nejakom logickom spôsobe ako udržať náš stroj ďalej konkurencieschopný.
 
Ak vezmeme do úvahy rozsah výkonu tejto kategórie, aj malé zlepšenia môžu mať pozitívny vplyv; napríklad zlepšenie menej než o 10% na ťahu má rovnaký účinok ako pri znižovaní hmotnosti motocykla o 10 kg pri 180 km / h "
 
Pre Deroue to bola jeho prvá návšteva aerodynamického tunelu.
 
"Nikdy predtým som nebol v aerodynamickom tuneli a bol som veľmi nadšený. Chcel som nájsť spôsob, ako urobiť Ninju 400 lepšou, aby sme zlepšili naše časy. V tuneli sme sa pokúsili zistiť, ako zlepšiť celkový proces jazdy. "
 
 
Pomocou zariadenia aerodynamického tunelu NLR v Marknesse severovýchodne od Amsterdamu bolo skupine Kawasaki odporúčané používať LST (tunel s nízkou rýchlosťou) pre svoju schopnosť prispôsobiť sa motocyklu, ale aj pre schopnosť simulovať rýchlosť až 200 km / h; čo je realistická maximálna rýchlosť pre Ninja 400 v závodných podmienkach.
 
So skúsenosťami v oblasti aerodynamického skúšania automobilov a motocyklov Fabien Raulo mal plánovaný prístup k práci v dňoch, v ktorých sa na ňom tiež podieľali experti NLR.
 
"Mal som dosť presnú predstavu o oblasti, na ktorú som chcel prepracovať predtým, než začal tento projekt, ale samozrejme skúsenosti zamestnancov veterných tunelov boli vzácne pre potvrdenie nášho plánu, ale tiež kvôli novým nápadom, na ktorých som ani nepomyslel , Keďže bol čas v tuneli obmedzený, boli veľmi nápomocní pri zameraní sa na najdôležitejšie parametre a pri optimalizácií nášho testovacieho času."
 
Ako vždy vo výskumnom prostredí existovali prekvapenia a tieto potvrdili flexibilný prístup.
"V aerodynamike máte kopu prekvapení, dobré alebo zlé, preto je testovanie tak dôležité. Niektoré výsledky boli podľa očakávania; niektoré iné boli prekvapivo efektívnejšie, ako sme si mysleli a naopak iné horšie napriek očakávaniam.
 
Okrem samotného aerodynamického tunela umožnila absolútna znalosť personálu v NLR testovanie aerodynamiky neživého predmetu (motocykla) a tiež jazdca.
 
V prípade jazdca boli navrhnuté, otestované a pridané zmeny v posede. Scott Deroue si myslí, že výsledky môžu znamenať zásadnú zmenu jeho pozície.
 
"Pri jazdení musíte premýšľať o veľa veciach, ale ak zistíme, že to dáva zmysel, budeme sa snažiť, aby som zmenil svoj štýl jazdy, aby som získal najlepšiu aerodynamiku. Konečným cieľom je celková rýchlosť a snaha o zvýšenie maximálnej rýchlosti na rovinkách ".
 
Výsledky sú povzbudivé s cieľom dosiahnuť takmer 10% zlepšenie aerodynamickej efektívnosti. Toto zlepšenie môže pomôcť nielen Deroueovi a oficiálnemu tímu Kawasaki v WorldSSP300, ale aj iným konkurentom Kawasaki, ktorí boli v tejto sezóne ovplyvnení nečakaným pravidlom.
 
"Jedno alebo dve z riešení, ktoré sme našli, sú už na mieste, ale stále pracujeme na tom, aby sme do praktických riešení priniesli ďalšie pozitívne výsledky, ktoré sme by boli navyše k týmto prvotným zlepšeniam", uzavrel radostný a optimistický Raulo.