Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

22 September 2023 Nové modely KX450 2024 predstavené

Najnovšia iterácia rodiny KX450 – zahŕňajúca KX450 a KX450X – je pripravená na uvedenie na trh a zahŕňa pôsobivý počet nových sezónnych aktualizácií, ktoré zaisťujú, že víťazné umiestnenie oboch strojov zostane tam, kde patrí – vpredu.
Viacnásobný víťaz pretekov MXGP a aj celkový víťaz podujatia v prevedení KX450-SR, si vďaka Romainovi Febvremu a tímu Kawasaki Racing Team zachováva svoju robustnú spoľahlivosť a výkon a zároveň integruje novú technológiu zameranú na jazdca.
 
Prvá úplná modelová zmena po piatich rokoch odhaľuje zvýšený výkon motora vďaka novému nasávaniu a symetricky usporiadaným sacím a výfukovým kanálom. Prvýkrát sú použité brzdové komponenty Brembo a gripy ODI Lock-On. Ďalším vylepšením je vylepšený pocit z prednej časti vďaka novej architektúre podvozku. V technologickej zóne tiež režimy výkonu a Kawasaki Traction Control (vyberateľné pomocou spínačov na riadidlách) a pripojenie k smartfónu z neho jednoducho robia KX450 s najvyššou špecifikáciou vôbec.
 
Pokiaľ ide o slávny motor s objemom 449 cm3, kvapalinou chladený, s elektrickým štartérom, vybavený hydraulickou spojkou, poskytuje ešte väčší výkon vďaka zmenám v oblasti nasávania a výfuku, zatiaľ čo nové tlačidlá režimu na riadidlách umožňujú jazdcom rýchlo a jednoducho prepínať medzi dvomi mapami motora (normálna a mierna odozva) poskytnuté v rámci ECU. Navyše, jazdci KX môžu teraz ťažiť zo slávneho KTRC od Kawasaki, keď si vyberú dve možnosti kontroly trakcie (opäť pomocou tlačidiel na radidlách) alebo dokonca KTRC vypnú.
 
Ovládanie spustenia sa tiež nachádza na hárku so špecifikáciami a tiež pripojenie k smartfónu, pomocou ktorého môžu jazdci upravovať mapy motora a ďalšie nastavenia pomocou jedinečnej aplikácie Kawasaki Rideology – už nie sú potrebné žiadne traťové notebooky a káble!
 
Úroveň detailov, na ktorú sa inžinieri Kawasaki zamerali na nových modeloch KX450 a KX450X, je ohromujúca. Všetky oblasti boli pozorne preskúmané – a ak to bolo opodstatnené – aktualizované. Nová karoséria KX obsahuje nové kryty, bočné kryty a zadný blatník plus dizajn bočného krytu s ľahším odnímaním, ktorý umožňuje rýchly prístup k vzduchovému filtru.
 
Nový je aj podvozok s prepracovanou štrukturálnou tuhosťou, ktorá prispieva k lepšiemu pocitu z prednej časti, ako aj prispôsobenie sa novému vedeniu výfukového potrubia, ktoré hrá takú dôležitú úlohu pri zvýšení výkonu spojenom s vylepšeniami v oblasti výkonu. Toto priamejšie vedenie výfukového potrubia navyše umožňuje posunúť tlmič smerom dopredu, čím napomáha centralizácii hmoty.
 
Veľa sa myslelo aj na celý brzdový balík. Nielen debut strmeňa Brembo vpredu, ale aj hlavného valca Brembo a rotora predného kotúča Braking/Sunstar. Vzadu je kotúč s priemerom 240 mm uchytený strmeňom Nissin a väčší náboj kolesa je súčasťou balíka 2024 pre zvýšenie tuhosti.
 
Celkovo existuje takmer päťdesiat pozoruhodných zmien a nových aktualizácií modelov KX450 a KX450X pre rok 2024 – vrátane takých vecí, ako sú voliteľné závesy motora, ktoré umožňujú jazdcom upraviť vyváženie tuhosti podvozka tak, aby vyhovovali podmienkam na trati a požadovanej trakcii.
 
Romain Febvre z Kawasaki Racing Teamu pri mnohých príležitostiach dokázal, aká silná je KX450 v MXGP. Teraz, pre novú sezónu 2024, bola laťka nastavená ešte vyššie a očakávania jazdcov sa tiež posunú nahor. Modely KX450 a KX450X sú vyrobené pre víťazov a je pravdou ako kedykoľvek predtým, že v roku 2024 sa Kawasaki bude snažiť dodávať motocykle, ktoré robia šampiónov.