Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

2 September 2018 Ninja ZX-10R sľubuje viac výkonu a krútiaceho momentu

Na základe pretekárskeho stroja KRT, ktorý doteraz získal tri po sebe idúce tituly majstra sveta WorldSBK, trio modelov Ninja ZX-10R pre rok 2019 ponúka väčší výkon a zvýšenie krútiaceho momentu.
Kľúčom k zvýšeniu výkonu je zmena ovládania ventilov a ďalšie aktualizácie, ktoré zvyšujú už pôsobivý výkon novej jednotky Ninja ZX-10R na novú úroveň. Špičkový výkon je teraz 203PS; číslo, ktoré možno ďalej zvýšiť zmenou kompletného výfukového systému.
 
Navrhnutý inžiniermi Kawasaki MotoGP / WorldSBK, nový spôsob ovládania ventilov je príkladom špičkovej technológie z pretekov dodanej do modelu Ninja ZX-10R. Nový systém prispieva k zvýšenému výkonu a vyššej spoľahlivosti pri prevádzke s vysokými otáčkami.
V porovnaní s predchádzajúcou verziou ponúka nové ovládanie ventilov 20%-tné zníženie hmotnosti ventilového systému. Umožňuje tiež prijatie agresívnejších vačkových profilov, ktoré prispievajú k približne 3PS maximálnemu zvýšeniu výkonu, zatiaľ čo DLC (Diamond-Like Carbon) chráni ventily pred opotrebovaním.
 
Navyše pre rok 2019 budú všetky varianty modelu Ninja ZX-10R vybavené rovnakou hlavou valcov pripravenou pre vysokovýkonné vačky, ktoré boli prvýkrát predstavené na modeli Ninja ZX-10RR. Na označenie tejto zmeny sú všetky modely vybavené červeným lakovaným krytom hlavy valcov.
 
S výrobou obmedzenou na 500 kusov po celom svete je Ninja ZX-10RR len pre tých šťastnejších. Ninja ZX-10RR je vybavená technickými vylepšeniami, ktoré zahŕňajú exkluzívne ľahké titánové ojnice Pankl, ktoré nielen ušetria viac ako 400 g v porovnaní so štandardnou tyčou (zníženie momentu zotrvačnosti kľukového hriadeľa o 5%), ale tiež zvyšujú obmedzenie otáčok o 600 otáčok za minútu a zvýšenie výkonu ZX-10RR na hodnotu 204PS s Ram-Air(náporové sanie). Navyše sa mení predné a zadné nastavenie s prihliadnutím na pôsobivé zníženie zotrvačnosti kľukového hriadeľa.
 
Okrem týchto zmien je ďalšou zaujímavou aktualizáciou pre rok 2019 montáž obojsmerného qucikshifteru KQS vo všetkých modeloch.
 
A nakoniec model ZX-10R SE bude mať na miestach, ktoré sú vystavené s väčšou pravdepodobnosťou oderu a opotrebeniu nový náter s vysokou odolnosťou, ktorý funguje ako "chemická pružina" s trampolínovým efektom, ktorá dokáže absorbovať ľahké nárazy.
 
Poznámky redaktorov:
 
FARBY:
Ninja ZX-10R:
Lime Green / Ebony / Metallic Graphite Gray
ZX-10RR:
Lime Green
ZX-10R SE:
Metallic Carbon Gray / Neutron Silver / Lime Green
 
Varianty modelov:
 
ZX-10R Základný model na vysokej úrovni je vybavený motorom a podvozkom s vysokým potenciálom pre okruh, ktorý je doplnený prvkami vysokej kvality, ako je predná vidlica Balance Free a vidlica BFRC lite a Brembo brzdiče.
ZX-10RR: Model zameraný na trať zvyšuje potenciál základného modelu s ďalšími úpravami motora a podvozku, vrátane titánových spojovacích tyčí, jemne nastaviteľného pruženia a kovaných kolies Marchesini.
ZX-10R SE: Vysokovýkonný model dopĺňa potenciál modelovej rady pre okruh a obsahuje vysoko výkonné elektronické zavesenie Kawasaki (KECS) a kované kolesá Marchesini.