Pre model Ninja ZX-10R, ktorý si obľúbili pouliční jazdci aj nadšenci pretekania, zostalo mnoho najnovších aktualizácií s pôsobivým maximálnym dostupným výkonom 149,3 kW {203 PS}, s 156,8 kW {213 PS} Ram Air.
Pokiaľ ide o aerodynamiku a technológiu odvodenú z WorldSBK, ZX-10R si zachováva svoje integrované krídelká pre zvýšený prítlak a presnosť v zákrutách, zatiaľ čo vzduchom chladený olejový chladič vyvinutý tímom Kawasaki Racing Team zostáva na svojom mieste.
Rad elektronických pomocníkov pre jazdca – vďaka integrácii Bosch IMU – pokrýva všetky aspekty ovládania stroja vrátane prejazdu zákrutami, športového trakčného systému S-KTRC, launch control, integrovaného brzdenia plus ovládania motorovej brzdy a voliteľných režimov výkonu, rýchlo-radenia nadol a elektronického tempomatu. Jazdci môžu tiež prepojiť svoj smartfón s farebnou TFT prístrojovkou pomocou vlastnej aplikácie Rideology od Kawasaki.
S motorom, ktorý zahŕňa ovládanie ventilov technológiou zdieľanou s motokrosovým strojom KX450, sa jazdec Ninja ZX-10R môže spoľahnúť na hladkosť a presnosť elektronických škrtiacich ventilov, počas jazdy spätnou väzbou a presnosťou podobnú pretekárskym strojom vďaka BFF SHOWA. (Balance Free Front Fork) vpredu, zatiaľ čo funkcie zadného odpruženia sú pokryté horizontálnym zadným zavesením so zadným závesom Showa BFRC lite (Balance Free Rear Cushion).
Pre pretekárov a pretekárske tímy je Ninja ZX-10RR stredobodom pozornosti od svojho predstavenia a veľkou novinkou pre rok 2023 je systém VAI alebo Variable Air Intake. Systém VAI, ktorý je namontovaný vo vnútri vzduchovej komory, využíva sadu pohyblivých sacích lievikov na zmenu výšky sacieho lievika. Keď sú lieviky VAI zdvihnuté, nasávaný vzduch obchádza systém pre optimálny výkon pri vysokých otáčkach; keď je spustený, nasávaný vzduch prechádza cez vyššie nasávacie lieviky, čím sa zvyšuje výkon v nízkom strednom rozsahu. Pohyb lievikov je regulovaný servomotormi, aby sa maximalizoval výkon pri všetkých otáčkach za minútu.
Štandardne má nový ZX-10RR lieviky nastavené v statickej hornej polohe a pre mnohých jazdcov to bude všetko, čo potrebujú. Pre pretekárov súťažiacich v národných a medzinárodných majstrovstvách však bude systém VAI ďalším vítaným doplnkom k špecifikácii Ninja ZX-10R, ktorý zahŕňa aj presné časti motora Pankl, vyšší limit otáčok ako má štandardná Ninja ZX-10R a jedinečné kolesá Marchesini.
Na aktiváciu funkcie VAI budú závodní zákazníci potrebovať určité časti pretekárskej súpravy vrátane ECU súpravy pre preteky. VAI nie je štandardne aktivovaný a nie je k dispozícii pre tých, ktorí chcú vlastniť a používať Ninja ZX-10RR na verejných komunikáciách.
Ninja ZX-10R aj ZX-10RR sa pozerajú na rok 2023 s optimizmom, cestný stroj so svojou legendárnou osobnosťou a hranami, zatiaľ čo ZX-10RR v rukách KRT a ďalších skúsených jazdcov sa snaží raz presadiť svoje pretekárske top miesto. znova.