Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

23 November 2021 Ninja H2 SX zachytená radarom

Kawasaki uvedie na trh najkomplexnejšie špecifikovaný Sport Tourer, aký bol kedy vytvorený. Vďaka novej inovatívnej technológii ARAS od technického partnera Bosch bude tento nový stroj v hľadáčiku mnohých fanúšikov motocyklov.
Ninja H2 SX vybavená nie jedným, ale dvoma radarovými senzormi – a špičkový model SE aj s elektronicky tlmeným odpružením Showa a technológiou Skyhook. Obe verzie ponúkajú viacero pomôcok pre jazdcov vrátane varovania pred prednou kolíziou (FCW), adaptívneho tempomatu (ACC) a detekcie slepého uhla - Spot Detection (BSD).
 
S tromi možnými nastaveniami vzdialenosti, ktoré si môže vodič zvoliť, FCW dáva vizuálne varovanie prostredníctvom pruhu svetiel nad panelom merača, keď stroj dosiahne nastavenú vzdialenosť od vozidla vpredu. Jazdec má každú odozvu pod kontrolou a môže brzdiť alebo podniknúť iné kroky, aby sa vyhol možnej kolízii. ACC – adaptívny tempomat – má tiež tri možné nastavenia vzdialenosti. V tomto prípade, keď stroj dosiahne nastavenú vzdialenosť, v prípade potreby sa automaticky aktivujú brzdy, aby sa uľahčilo spomalenie, a otáčky motora sa dostatočne spomalia, aby sa udržala predvolená vzdialenosť. So zvyšujúcou sa vzdialenosťou sa stroj postupne a automaticky vracia k nastavenej cestovnej rýchlosti, ktorú si jazdec pôvodne zvolil. Zatiaľ čo obe tieto funkcie sú zamerané na predný radarový senzor, zadný senzor je venovaný BSD – detekcii mŕtveho uhla. Ako naznačuje, keď sa vozidlo dostane do mŕtveho uhla vodiča, svetlo (buď vľavo alebo vpravo) sa jasne, ale nenápadne rozsvieti v príslušnom spätnom zrkadle.
 
Ako platforma pre takú pokročilú technológiu neexistuje lepší stroj ako Ninja H2 SX s unikátne navrhnutým a vyrobeným vyváženým preplňovaným motorom Kawasaki. V spojení s ostrým agresívnym štýlom Ninja a pokročilým odpružením je športová zdatnosť tohto dokonalého cestovateľa skutočne pôsobivá. Funkcia riadenia v zákrutách, viacúrovňová kontrola trakcie, ovládanie spúšťania plus ovládanie motorovej brzdy, integrované jazdné režimy či rýchloradenie hore/dole v štandardnej výbave dokazujú, že ide o športový stroj najvyššej úrovne.
 
Tomu zodpovedajú aj také cestovné funkcie, ako voliteľné farebne odlíšené kufre s čistou montážou, voliteľné jazdné a výkonové režimy, bezkľúčové zapaľovanie, LED svetlá do zákruty a palubné monitorovanie tlaku v pneumatikách. Súčasťou štandardnej špecifikácie je navyše asistent "pridržania" vozidla (VHA). Keď jazdec zastaví, VHA sa spustí potom, čo jazdec vyvinie dané množstvo tlaku (buď na prednú a/alebo zadnú brzdu). Je to obrovská výhoda pri rozjazde do kopca alebo s pasažierom a batožinou na palube. Praktický je aj signál núdzového zastavenia, ďalšia automatická funkcia „pulzovania“ zadného brzdového svetla, ak jazdec náhle prudko zabrzdí.
 
Pokiaľ ide o „prostredie jazdca“, Kawasaki určite nešetrila na veľkom farebnom TFT paneli schopnom sprostredkovať množstvo aktualizácií stavu stroja; ale to je len začiatok funkcií 6,5-palcovej obrazovky. Pre rok 2022 sú modely Ninja H2 SX a SE štandardne vybavené Kawasaki SPIN. Informačný a zábavný systém typu „obrazovka na obrazovke“. SPIN umožňuje jazdcovi pripojiť sa k svojmu smartfónu a získať prístup k približne 20 aplikáciám na palubovke, ktoré zahŕňajú navigáciu, počasie, hudbu, záznamy kontaktov a mnoho ďalších, ako je napríklad komunikácia medzi jazdcom a spolujazdcom.
 
Zabaliť toľko technológií a inteligentných funkcií do jedného športovo-turistického balíka bola výzva, ku ktorej sa dizajnéri a technici Kawasaki hrdo postavili. Zjednodušene povedané, Ninja H2 SX pravdepodobne prekoná očakávania mnohých.
 
2022 Farby – Ninja H2 SX a SE
Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Graphite Grey