Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

18 December 2020 Lucas Mahias - Six by Six #5

Na oslavu 25 rokov Ninja ZX-6R sme položili šiestim pretekárom, ktorí hrali dôležitú úlohu v živote modelu ZX-6R, šesť otázok o ich príbehu o Ninja. Šesť dní, šesť ľudí, šesť otázok. Oslávme 25 rokov úspechu na trati pre ikonickú Ninja ZX-6R!
Pred príchodom do Kawasaki ste už vyhrali majstrovstvá WSS600 - ako hodnotíte svoje šance na ďalšie majstrovstvá sveta, tentokrát na Ninji?

S týmto strojom je samozrejme možné vyhrať šampionát. Nie je to však ľahké, pretože tento model motocykla je trochu starý. Ale myslím si, že je to možné, pretože minulý rok som v druhej časti šampionátu bral maximum bodov v porovnaní s ostatnými jazdcami. Takže si myslím, že je to možné.

Zdá sa, že s balíkom Ninja ZX-6R si už oveľa viac veríte - povedzte nám o svojom procese učenia, vývoja a zdokonaľovania.

Myslím, že to bolo veľa malých detailov. Prvým detailom bolo moje jazdenie podľa môjho jazdného štýlu, prispôsobenie sa tomuto motocyklu. Aj súdržnosť s tímom. Výmena motocykla je jeden bod, ktorý mení tím a na začiatku je ťažké mať dobrý vzťah k prvej polovici sezóny. Tiež, keď nie ste rýchly na motocykli, začnete mať malý problém. Potom, keď budete mať prvý dobrý výsledok, začne sa to zlepšovať.

Pretekali ste v mnohých sériách a triedach. Ako to pomohlo vašej kariére, urobilo vás to všestrannejším?

Áno, ale keď som dorazil na Kawasaki, myslel som si, že ok, zmena výrobcu nie je veľká vec, pretože zakaždým, keď som vo svojej kariére zmenil stroj som bol hneď v dobrej pozícii

V priebehu rokov bolo na WorldSSP veľa silných francúzskych jazdcov. Prečo si myslíš, že je to tak?

Myslím si, že práve kategória majstrovstiev sveta je menej nákladná. Myslím si, že vo Francúzsku máme trochu problém so sponzorstvom. Francúzom sa motorky príliš nepáčia, v porovnaní so Španielskom alebo Talianskom, kde je to pre nich veľká vášeň. Myslím si, že pre Francúzov je to trochu iné. Tiež si myslím, že nemá dobrú akadémiu. Vo Francúzsku, ak radi jazdíte a chcete naskočiť na európsky alebo svetový šampionát, existuje iba jedna kategória, a to 600. Táto kategória je lacnejšia a šesťstovky na francúzskom šampionáte podobné v porovnaní so šesťstovkami na WorldSSP - Myslím.

Ste mimoriadne vášniví a odhodlaní na trati, je to na vás vidieť aj cítiť. Máte dostatok skúseností na to, aby ste to lepšie ovládali?

Pre mňa je pretekanie môj život. Nie je to však iba o motorkách. Všetko v mojom živote robím rád na 100% a viac. Nerád skončím druhý alebo tretí. Určite to niekedy je ťažké, pretože ak nemáte dobrý materiál, nie je možné vyhrať a vtedy to prijímam ťažko. Vždy keď si myslím, že som najlepší som rád, že som najlepší. Myslím si, že je lepšie byť jazdcom s vášňou ako bez. Keď som začal spolupracovať s Kawasaki, začal som spolupracovať aj s Fabienom Foretom, ktorý mi týmto spôsobom veľmi pomohol zachovať pokoj. Bolo to dobré pre moju hlavu. Teraz tiež pracujem s niekým iným doma, aby mi pomohol ovládať emócie. Nie je to niečo mechanické, je to vo vašej hlave, takže je ťažké to vysvetliť.