Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

14 Jún 2022 Kawasaki v roku 2022 na TT

Po trojročnej prestávke sa preteky TT na Isle of Man vrátili so silnými výsledkami jazdcov Kawasaki vrátane niekoľkých stupňov víťazov.
Je zriedkavé, že týždeň pretekov prebieha bez prerušenia vďaka geografii ostrova, na ktorom sa nachádza slávna „horská“ časť, ktorá sa preslávila častou hmlou a dažďom, a samozrejme, tento rok boli preteky upravené tak, aby vyhovovali dostupnosti suchej trate. vrátane ich preplánovania na dni s predpovedaným lepším počasím.
 
Na čele útoku Kawasaki TT bol oficiálne podporovaný tím a jazdec DAO Kawasaki Racing, Dean Harrison. Na  Ninja ZX-10RR v špecifikácii Superstock aj Superbike absolvoval Harrison trať 37,75 míle (60,75 km) na svojom DAO Ninja ZX-6R pre dva superšportové preteky.
 
Ide skôr o „časovku“ než o tradičné preteky, zložitosť pretekov TT je pohlcujúca tým, že jazdci hodnotia uplynutý čas v rôznych intervaloch na trati a tiež ich možno vidieť „na ceste“, keďže fyzicky tvoria miesta so šikovnými slipstreaming a inými predbiehacími manévrami.
 
V prvých pretekoch týždňa v sobotu 4. júna nasadol Harrison na DAO Ninja ZX-10RR a rýchlo sa dostal do svojho rytmu a v prvom kole si vybudoval silné tretie miesto v Glen Helen. V jednej z jeho obľúbených častí trate bol druhý v opravenom čase a pripravený prijať výzvu horskej časti trate, ktorá má svoje vlastné špeciálne požiadavky.
 
„Počas tréningového týždňa som absolvoval jazdu autom, ale v skutočnosti to nepomôže, pretože v pretekoch strávite toľko času na nesprávnej strane cesty. V aute si tiež všimnete veci, ktoré by ste na motocykli nevideli, keďže na dvoch kolesách idete oveľa rýchlejšie. Celkovo vzaté, bolo lepšie sadnúť na motorku“ povedal Harrison.
 
Namerané druhé miesto vo vyčerpávajúcich pretekoch na šesť kôl, ktoré zahŕňali tankovanie a výmenu pneumatík, v celkovej vzdialenosti  226,5 míľ (364,5 km) a Kawasaki pod Harrisonom ani raz nevynechala a zaznamenala priemernú rýchlosť pretekov 129,8 mph. (208,8 km/h). S pódiovým umiestnením v prvých pretekoch po troch rokoch mimo Tourist Trophy bolo spravodlivé predpovedať, že tím DAO Kawasaki a Harrison mali v zálohe viac.
 
V nasledujúcich pretekoch superšportov sa Ninja ZX-6R prispôsobila Harrisonovmu štýlu jazdy.
 
„Na ZX-6R musíte úplne prehodnotiť svoj štýl a stráviť čo najviac času zastrčeným v kapotáži a snažiť sa, ak je to možné, byť ešte hladší. Na Glentramman sa v posledných rokoch veľa zmenilo, čo spolu s niekoľkými opravami ciest a väčším počtom nerovností spôsobených koreňmi stromov pod asfaltom znamenalo, že som sa musel veľa z kurzu učiť znova. Na ZX-6R si nemyslím, že moja brada opustila nádrž na viac ako pár sekúnd za kolo a druhé miesto v pretekoch bol dobrý výsledok – najmä preto, že ja a víťaz pretekov sme boli jediné motocykle s priemerom pretekov nad 126 mph (202 km/h),“ povedal Dean.
 
Ďalšími pretekmi na „veľkých motorkách“ boli Superstock TT, kde Harrisonovi lchýbalo umiestnenie na stupňoch víťazov, ale počas pretekov si udržal stabilné a neohrozené štvrté miesto. Aj keď Dean cítil, že ovládaniu jeho Superstock Ninja ZX-10RR musí dať viac, získal si pochvalu od jazdca z Bradfordu. „Pokiaľ ide o stabilitu, je to skvelý stroj a určite veľmi stabilný v porovnaní s inými. 
 
Streda pretekového týždňa TT bola hostiteľom pretekov Supertwins a štafeta bola odovzdaná iným jazdcom, aby usilovali o úspech. Paul Jordan z pretekárskeho tímu PreZ sa postavil tejto výzve a zaznamenal tretie miesto na svojom stroji Z650 s priemernou pretekárskou rýchlosťou 185,86 km/h. S piatimi strojmi Kawasaki v prvej desiatke boli preteky Supertwins svedkom najväčšieho počtu strojov v hornej časti výsledkových tabuliek pretekov na TT 2022 pre Kawasaki.
 
Ďalšie preteky tímu DAO Kawasaki boli v piatok 10. júna a druhé preteky Supersport týždňa. Zredukované na dve kolá, v ktorých sa Harrison udržal na treťom mieste. "Na menšom motocykli je dôležité, aby bol čo najhladší, spájal zákruty do hladkej nite a strácal čo najmenej času," povedal Harrison.
 
Posledný pretek týždňa – ktorý sa konal v sobotu kvôli meniacim sa podmienkam a následne silnému dažďu v piatok – seniorský pretek je podujatím Blue Riband týždňa TT, v pretekoch chcú všetci sólo jazdci uspieť. Harrison skončil na druhom mieste. začiatok pretekov po legende TT Johnovi McGuinnessovi dole Bray Hill, cez Agoov skok a potom Quarter Bridge, prvá pravotočivá zákruta na trati.
 
Držanie druhého miesta v každom zo šiestich kôl pretekov, poradie jazdcov na vrchole časových výkazov nebolo ovplyvnené zastávkami v boxoch, ktoré často prevrátia preteky na hlavu, ak napríklad nenamontujete správne nové koleso a a pod.. Jedným z dvoch v pretekoch s dosiahnutím pretekárskeho priemeru nad 129 mph (207,6 km/h) bol Harrison, ktorý získal konečné umiestnenie na stupňoch víťazov.
 
"Prvý vták ma trafil v Handleyho zákrute na konci rovinky Cronk-Y-Voddy," povedal Dean. „Prerazilo to cez plexi a zasiahlo ma do tváre. Potom mi vietor po zvyšok pretekov strhával hlavu; potom ma trafil druhý vták! Tentoraz to bol holub a narazil do ľavej časti motocykla tak silno, že poškodil kapotáž a roztrhal sa mi o čižmu. Preteky som dokončil s nohou pritlačenou k boku karosérie, aby som zabránil jej kývaniu, takže druhé miesto bolo výsledkom, s ktorým som bol spokojný."
 
Po návrate do TT dosiahli tímy a jazdci Kawasaki veľa a tím DAO Kawasaki Racing bol na čele každých pretekov, v ktorých súťažil. 
 
„Chlapci v tíme sú legendy a poskytujú mi úžasné motorky. Úprimne si myslím, že mám na viac a moju pozornosť odvrátila zmena typu pneumatík počas týždňa. V motorkách je toho ešte viac a s tým, čo sme sa tento rok naučili, budeme pracovať na modifikáciách výkonu a ovládateľnosti pred budúcoročným podujatím."