Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

23 November 2020 Kawasaki mení tvár svojich superbikov Ninja ZX-10R and Ninja ZX-10RR

Zrkadlením metodického prístupu Ninja Kawasaki Racing Team k vývoju, sa továreň Kawasaki ponorila hlboko do samého jadra Ninja ZX-10R a Ninja ZX-10RR pre nový model a závodnú sezónu a urobila ďalší významný krok v ich vývoji. 
Továreň Kawasaki, ktorá naplno využívala jazdcov tímov Jonathana Rea a Alexa Lowesa, testovala počas sezóny množstvo nápadov, vďaka ktorým si Rea zabezpečil historické šieste po sebe idúce víťazstvo v majstrovstvách sveta a do roku 2021 pridal do triedy litrov Ninjom skutočne „vyvinuté“ funkcie.
 
Inžinieri spoločnosti Kawasaki sa sústredili na skutočný výkon a technické vylepšenia a zamerali sa na dodanie stroja, ktorý zvíťazí na trati a nastaví štandard Supersport na ceste, a preto uprednostnili inovatívny aerodynamický balík pre rok 2021 v kombinácii s ovládaním a ergonomickými vylepšeniami podporovanými novou inžinierskou technológiou „pod kabátom“. “.
 
Pokiaľ ide o aerodynamiku, cieľovým slovom je „prítlak“ s inovatívnymi integrovanými krídlami začlenenými do štruktúry kapotáže, kde vzduchový prúd vytvára ďalší prítlak, ktorý je približne o 17% väčší ako súčasný stroj Ninja. Rovnako tak je nenápadne zmenená konštrukcia zadného sedadla, aby sa za jazdcom vytvorila oblasť s nízkym tlakom. V kombinácii s o 40 mm vyššou, pozíciou riadidiel, ktorá kopíruje pozíciu závodného stroja Jonathana Rea a o 5 mm vyššími stupačkami, je aero a ergonomický balík len jedným z prvkov „ďalšieho kroku“ WorldSBK pre rok 2021. Vo vnútri nových inovácií kapotáže pokračujte pretekárskou palubnou doskou TFT (vrátane pripojenia Bluetooth), štyrmi voliteľnými režimami a funkciami pre cestného jazdca, ako je elektronický tempomat a voliteľné vyhrievané gripy riadidiel.
 
Aktualizácia podvozku obsahuje 1 mm dolného bodu otočného ramena otočného ramena (nastaviteľný na RR), o 2 mm väčšie posunutie prednej vidlice a 8 mm zväčšenie skutočnej dĺžky otočného ramena, čo prispieva k zvýšeniu stability a väčšej trakcii. Miera pruženia sa zmenila tiež, keď je predná časť teraz mäkšia a zadná časť tvrdšia, zatiaľ čo širšia oblasť upínania vidlice pre dolnú trojitú objímku reviduje vyváženie tuhosti vonkajších rúrok vidlice.
 
Úlohu spomaliť toto pohyblivé zviera na trati a ceste do roku 2021 šikovne zvláda sada položiek Brembo, ktoré zahŕňajú monoblokové strmene M50, poloplávajúce predné disky ø330 mm a hlavný valec radiálneho čerpadla (s oceľovými opletenými vlascami závodnej kvality na RR). A o prvok „vidieť a byť videný“ pre novú sezónu je postarané vďaka všetkému LED osvetleniu využívajúcemu svetlomety s priamou projekciou od spoločnosti Mitsubishi; ich svetelné optické moduly sú vôbec prvýkrát použité v motocykloch.
 
Srdcom každej Ninja je motor a ZX-10R a RR nie sú výnimkou. Obe sa naďalej spoliehajú na to, že ovládanie ventilov zvyšuje výkon a účinnosť a zároveň sa znižuje hmotnosť ventilového rozvodu a prevodové pomery sú vylepšené, aby sa čo najlepšie využila vynikajúca sila. Nový chladič oleja vyvinutý spoločnosťou KRT prichádza priamo z trate na ulicu a pre fanúšikov Ninja posilňuje spojenie medzi závodom a cestou.
 
Vďaka tomu zostáva vrcholná Ninja s objemom 998 cm3, ZX-10RR pre rok 2021 celosvetovo obmedzená na 500 kusov. Kompletná so špeciálnymi kolesami Marchesini obutými do štandardných pneumatík Pirelli Diablo Supercorsa SP. S otáčkami vyššími o 400 otáčok za minútu urobí RR veľký krok k novej sezóne pretekov. Patria k tomu už existujúce ľahkými ojnice Pankl, ktoré sú spojené piestami Pankl s nízkym trením, ktoré vytvárajú čistý pódiový potenciál.
 
Niet divu, že Ninja získala korunu svetového superbiku šesť rokov po sebe a niet divu, že modely 2021 Ninja ZX-10R a ZX-10RR nesú prestížny znak rieky Kawasaki - River Mark. Kawasaki zmenila tvár superbikového pretekania s Ninja - s novými funkciami a úplne novým vzhľadom Kawasaki teraz hovorí #FaceYourself.