V najnovšej serií – poslednej pred príchodom novej kategórie World Sportbike v roku 2026 – Carter Thompson (MTM Kawasaki) a David Salvador (Team ProDina XCI Kawasaki) zviedli boj o titul až do poslednej zákruty posledných pretekov v Jereze. Carter skončil celkovo druhý a Salvador tretí, ale vo WorldSSP300 sa Kawasaki najčastejšie umiestňuje na vrchole každý rok, bez ohľadu na štatistiku alebo rekord majstrovstiev, o ktorých sa diskutuje.
Hneď v prvom ročníku WorldSSP300, keď bola trieda preplnená natoľko, že pred pretekmi bolo potrebné absolvovať eliminačné rozjazdy, bola Kawasaki na dobrej ceste s pôvodnou Ninja 300. Titul majstra sveta v prvom roku síce nezískala, ale na tri víťazstvá v pretekoch dosiahla– dve pre Scotta Deroueho (MTM HS Kawasaki) a jedno pre Anu Carrasco (ETG Racing Kawasaki). Toto meno si zapamätajte.
Rýchlo vpred, do roku 2018, prvého roku Ninja 400, Carrasco, ženy v motoršporte, Kawasaki a motocyklové preteky ako také zažili epickú sezónu. Carrasco sa v náročnom finálovom kole v Magny Cours v roku 2018 prepracovala z víťazky pretekov v predchádzajúcom roku na majsterku sveta – o jediný bod – a stala sa tak prvou ženou, ktorá kedy vyhrala plne otvorený šampionát FIM v cestných pretekoch
Skrátka, s juniorským tímom DS Kawasaki porazila všetkých chlapcov a mužov, proti ktorým pretekala. Tento jediný športový výkon pravdepodobne upriamil viac pozornosti na motocyklové preteky vo všeobecnosti ako čokoľvek, čo sa stalo pred ním. Ana bola skutočne istý čas stredobodom pozornosti. Nikto, kto bol svedkom Aninho výkonu, naň nikdy nezabudne.
V sezóne, v ktorej sa umiestnila v šampionáte, vyhrala dva preteky a jazdci Kawasaki si spolu zabezpečili štyri víťazstvá. Kawasaki v tej sezóne s veľkým náskokom získala titul v hodnotení konštruktérov – prvý zo siedmich týchto titulov.
V roku 2019 prišiel rad na Manuela Gonzaleza (áno, v čase tlače lídra v bodovaní Moto2), aby vyhral majstrovstvá sveta WorldSSP300 v drese tímu Kawasaki ParkinGO. Jeho tri víťazstvá a šesť spolu s ostatnými preniesli až troch jazdcov Kawasaki - Gonzaleza, Deroueho a Carrasca - na čelo tabuľky vo veľmi dominantnej sezóne. Štyria jazdci Kawasaki vyhrali celkovo deväť z desiatich pretekov v roku 2019, čím sa svet výrazne zazelenal. Kawasaki opäť získala titul konštruktérov, ako sa dá očakávať vzhľadom na spomínané štatistiky pretekov. Po prvýkrát sa konali dva preteky na kolo, čo tiež malo význam.
Sezóna 2020 priniesla prvý majstrovský titul WorldSSP300 najúspešnejšiemu víťazovi individuálnych pretekov a šampiónovi všetkých čias, Jeffreymu Buisovi. V tom roku Kawasaki získala 11 víťazstiev a ďalší titul v Pohári konštruktérov. Pre tím MTM Motoport so sídlom v Beneluxe to bolo prvé víťazstvo v Pohári jazdcov a nie posledné. Vyhrali aj titul v Pohári tímov, a to v prvom roku, keď sa tento titul dostal na novú úroveň vnímania verejnosťou
Adrian Huertas sa pripojil k tímu MTM Motoport Kawasaki v roku 2021 a v ďalšom veľmi silnom roku pre Kawasaki získal majstrovský titul na čele s ďalšími tromi jazdcami Kawasaki, ktorí všetci vyhrali preteky - Tomom Booth-Amosom, Buisom a Samuelom di Sorou. Ana Carrasco si v roku 2021 tiež pripísala víťazstvo do svojho celkového počtu víťazstiev v kariére, a bolo to jej siedme a posledné. Kawasaki sa opäť stala najlepším výrobcom. V tom roku Kawasaki dosiahla celkovo 13 víťazstiev v pretekoch.
V roku 2022 sa nekonali žiadne majstrovstvá Kawasaki Riders’ Championship, ale neskôr skvelí Victor Steeman, Hugo de Cancellis, Di Sora a Yuta Okaya vyhrali preteky, pričom Steeman vyhral najmenej štyri. Napriek veľkému a pokračujúcemu úsiliu o čo najbezpečnejší šport, motocyklové preteky so sebou prinášajú určité reálne riziká, ktorým sa nemožno úplne vyhnúť. Victor, skutočný talent a milovaný člen svojho tímu MTM Kawasaki a všeobecne paddocku, zahynul pri pretekárskej nehode v poslednom kole roka.
Po zime plnej reflexie a príprav sa WorldSSP300 opäť zišiel v roku 2023 a ukázalo sa, že to bola ďalšia silná sezóna pre tím MTM. Buis získal svoj druhý šampionát, len o sedem bodov, v roku, v ktorom Kawasaki opäť vyhrala Pohár konštruktérov, a to o niečo viac ako sedem bodov vďaka úsiliu mnohých jazdcov Ninja 400. Buis vyhral štyri preteky, zatiaľ čo Peter Svoboda (2), Bruno Ieraci (2) a nováčik Loris Veneman vyhrali preteky. Deväť z možných 16 pretekov bolo zabezpečených na Kawasaki.
Kawasaki v roku 2024 vyhrala desať pretekov, ale nie titul v kategórii jazdcov. Jazdec tímu MTM Kawasaki Loris Veneman bol veľmi blízko a vyhral dva preteky. Inigo Iglesias vyhral tri, rovnako ako jazdec MTM Mirko Gennai, zatiaľ čo Daniel Mogeda si zabezpečil dva. Titul v kategórii jazdcov sa ukázal byť nedostižný, ale Kawasaki opäť vyhrala ekvivalent titulu v kategórii konštruktérov.
Kawasaki, ako ste nepochybne zistili, vyhrala v roku 2025 Majstrovstvá konštruktérov, ale nie Majstrovstvá jazdcov. Ale ako sme povedali na začiatku, v poslednom roku to bolo dosť tesné. Kawasaki s Prodina XCI vyhrala Majstrovstvá tímov, pred - kým iným? - tímom MTM.
Od začiatku majstrovstiev WorldSSP300 t.j. od roku 2017, vyhrali motocykle Kawasaki Ninja 300/400 72 pretekov. Všetci ostatní výrobcovia dokopy dosiahli 48 víťazstiev. Kawasaki dosiahli 211 umiestnení na stupňoch víťazov, 59 najrýchlejších kôl a 41 pole position.
Pretekári Kawasaki získali päť majstrovských titulov v kategórii jazdcov a sedem majstrovských titulov v kategórii konštruktérov.
Preteky WorldSSP300 v roku 2026 ustúpia pretekom World Sportbike Championship s väčšou kapacitou a Kawasaki bude túto triedu podporovať rovnako vášnivo ako kedykoľvek predtým WorldSSP300. Viac informácií bude k dispozícii čoskoro
Kawasaki WorldSSP300 štatistiky:
• Majstrovstvá sveta FIM Supersport300 sa prvýkrát začali v roku 2017
• 2017 – tri víťazstvá v pretekoch – dve pre Scotta Deroueho (MTM HS Kawasaki) a jedno pre Anu Carrasco (ETG Racing Kawasaki).
• Carrasco - prvá žena, ktorá v roku 2018 vyhrala plne otvorený šampionát FIM v cestných pretekoch
• Carrasco vyhral v roku 2018 dva preteky
• V roku 2018 získali jazdci Kawasaki spolu štyri víťazstvá.
• 2018 – Kawasaki získala titul v kategórii výrobcov – vôbec prvý zo siedmich takýchto titulov.
• V roku 2019 Manuel Gonzalez vyhral majstrovstvá sveta WorldSSP300 v tíme Kawasaki ParkinGO
• 2019 Gonzalez vyhral 3x
• 2019 vyhralo ďaľšich 6 jazdcov Kawasaki
• Štyria pretekári Kawasaki vyhrali deväť z desiatich pretekov v roku 2019
• Kawasaki získala v roku 2019 titul konštruktérov už druhýkrát
• Rok 2020 priniesol Jeffreymu Buisovi prvý majstrovský titul WorldSSP300
• V roku 2020 Kawasaki zaznamenala 11 víťazstiev a ďalší titul v Pohári konštruktérov
• Rok 2020 bol prvým víťazstvom v Šampionáte tímov pre tím MTM Motoport so sídlom v Beneluxe
• MTM tiež vyhralo Šampionát tímov v roku 2020
• Adrian Huertas sa v roku 2021 pripojil k tímu MTM Motoport Kawasaki a získal majstrovský titul na čele s ďalšími tromi jazdcami Kawasaki, ktorí vyhrali preteky - Tomom Booth-Amosom, Buisom a Samuelom di Sorou
• Ana Carrasco si v roku 2021 tiež pripísala víťazstvo do svojho kariérneho súčtu, bolo jej siedmym a zároveň posledným víťazstvom v tejto triede
• Kawasaki bola v roku 2021 opäť najlepším výrobcom
• Kawasaki vyhrala v roku 2021 celkovo 13 pretekov
• V roku 2022 vyhrali preteky Victor Steeman, Hugo de Cancellis, Di Sora a Yuta Okaya, pričom Steeman vyhral štyri
• 2023 Buis vyhral svoj druhý šampionát
• 2023 Kawasaki opäť zvíťazila v pohári konštruktérov
• 2023 Buis vyhral 4 preteky, víťazstvá si pripísali aj Peter Svoboda (2), Bruno Ieraci (2) and Loris Veneman
• 2023 Nine of the possible 16 race wins were secured on a Kawasaki.
• Kawasaki vyhrala v roku 2024 desať pretekov
• 2024 Kawasaki získala titul v pohári konštruktérov
• 2025 Kawasaki opäť vítazí v pohári konštruktérov
• Od začiatku majstrovstiev WorldSSP300 v roku 2017 vyhrali motocykle Kawasaki Ninja 300/400 72 pretekov. Celkovo dosiahli 48 víťazstiev. Kawasaki dosiahli 211 umiestnení na stupňoch víťazov, 59 najrýchlejších kôl a 41 prvých pozícií na štarte
• 7 majstrovstiev konštruktérov