Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

15 December 2020 Fabien Foret - Six by Six #2

Na oslavu 25 rokov Ninja ZX-6R sme položili šiestim pretekárom, ktorí hrali dôležitú úlohu v živote modelu ZX-6R, šesť otázok o ich príbehu o Ninja. Šesť dní, šesť ľudí, šesť otázok. Oslávme 25 rokov úspechu na trati pre ikonickú Ninja ZX-6R!
Povedzte nám, akú úlohu plníte pre Jonathana Rea.
Spočiatku som bol ako traťový pozorovateľ, ale moja rola sa rokmi menila. Povedal by som, že mám trochu väčší obraz. Som stále pozorovateľ, ale má to veľa spoločného s mentálnymi aspektmi, sebadôverou a stratégiou pre závod a dokonca aj s vecami, ako je tréning či výživa. Snažím sa o to, aby všetky veci okolo neho boli dobré a aby sa nemusel o nič starať. Môže sa teda sústrediť na svoj závodný víkend. Je to ako pozícia trénera.
 
Aký je mentálny prístup JR65 - povedzte nám, čo si myslíte o spôsobe, akým mentálne závodí.
Každý rok čelíme inej situácii. Minulý rok, keď Alvaro začal rok tak dobre, to bola veľmi ťažká chvíľa. A v takej  si musí udržať mentálny aspekt a zostať pozitívny. Je to kľúč k tomu, aby ste vyhrali majstrovský titul. Tento rok je tiež niečím novým. Covid, potom nový hráč ako je Scott, ktorý podáva skvelý výkon. Každý rok a každý okamih je teda ako iný. Johnny je ako všetci ostatní. Áno, je psychicky super silný, ale má aj nejaké momenty, keď nemá rovnakú sebadôveru. Zdá sa, že je to jednoduché, ale keď pracujete s tým najlepším, musíte byť jasný a presný a musíte ai byť istý tým, čo hovoríte.
 
Bude prístup WSS600 a prístup superbiku vždy iný?
Na superbiku jednoznačne, ak chcete využiť výkon a plný potenciál motora s výkonom zhruba 240 koní nemôžete jazdiť na "hrane" pneumatiky. Je to kompromis a čím silnejšiu motorku postavíte, tým viac využívate potenciál motora. 600vkové sa motory zlepšujú, ale stále sú o zhruba 100 koní slabšie ako superbike, takže si musíte získavať časy rýchlosťou v zákrutách.

Vo World Endurance Racing ste mali veľký úspech - ako zmeníte prístup medzi 24-hodinovým závodom a šprintérskou atmosférou pretekov World600?
Je to ako dva rôzne športy. Jazda na vytrvalostnom stroji sa líši od 600viek. To je hlavne jazdecký aspekt a prístup, ktorý je ťažké akceptovať. Musíte nájsť rovnováhu medzi tým, aby ste boli dosť agresívny a nestrácali v každom kole sekundu, ale musíte ísť dostatočne vyrovnane, aby ste sa nevyradili z pretekov predčasne. Každé kolo na dobrom stroji predbehnete jedného, ​​dvoch troch, štyroch jazdcov, takže nemôžete byť príliš konzervatívni, ale musíte byť dosť múdri, aby ste vedeli, kedy je to príliš riskantné. Veľkou vecou v Endurance je práve predbiehanie.
 
Už ste jazdili na mnohých závodných strojoch triedy 600 ccm - vďaka čomu je Ninja ZX-6R taký dobrý závodný motocykel?
Kawasaki bol celkovo dobrý balíček. Nemyslím si, že Kawasaki mala jednu špeciálnu oblasť, kde bola naozaj dobrá, a jednu, kde to nebolo také dobré. Podvozok bol celkom dobrý a jeho motor bol v poriadku, aj keď povedzme si pravdu, proti modernejším motocyklom v triede WorldSSP je to dnes ťažké. Spätná väzba zo stroja pre jazdca a spôsob zistenia limitu bol celkom dobrý. ZX-6R vám povedala včas, že dosahuje limit.
 
Ste trénerom jazdcov JR65 a aj Lucasa Mahiasa - vyžaduje od vás každý niečo iné a čo to je?
Áno, sú odlišní. Musíte poznať chlapa, s ktorým máte do činenia. Nie tak dlho mi trvalo, kým som Lucasovi porozumel. Keď sme začali spolupracovať, povedal som, že to skúsim, ale chcel som vidieť, aký je otvorený. Veril mi a išlo to. Očakávalo sa odo mňa veľa. Lucas má talent, vďak čomu získal svoj prvý titul. Bol v dobrom tíme a na dobrej motorke a so svojím talentom dokázal zvíťaziť. Teraz musíte pracovať lepšie doma, fyzicky aj psychicky. Nejako som ho trochu naučil, ako má postupovať. Nakoniec mám teraz pocit, že dokáže maximalizovať celý svoj potenciál aj potenciál motorky. Väčšinu času trávim v boxoch, pretože aj keď sa to stále zlepšuje, musím stále zvládať spôsob, akým ovláda svoje emócie a frustráciu.