Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

19 December 2020 Andrew Pitt - Six by Six #6

Na oslavu 25 rokov Ninja ZX-6R sme položili šiestim pretekárom, ktorí hrali dôležitú úlohu v živote modelu ZX-6R, šesť otázok o ich príbehu o Ninja. Šesť dní, šesť ľudí, šesť otázok. Oslávme 25 rokov úspechu na trati pre ikonickú Ninja ZX-6R!
Čím sa teraz živíte, okrem toho, že ste vedúcim tímu?

Byť vedúcim tímu je pre mňa teraz stopercentný záväzok; nie je čas na nič iné. Veľa práce robím doma a dostal som sa aj do centrály tímu - stalo sa z nej zamestnanie na plný úväzok, čo je dobré. Mám to tak radšej. Žijem v Lucce v Taliansku a je tam moja rodina, takže tam trávim väčšinu času. Starať sa o deti, to je druhá časť práce!

Myslíte občas na to, že ste dvojnásobným majstrom sveta - alebo nie? Pripomínajú vám to ľudia?

Veľa o tom nerozmýšľam. Niekedy sa ma moje deti pýtajú, kedy som závodil, a iba to ma núti nad tým premýšľať. Nesnažím sa to blokovať, ale teraz mám hlavu plnú ďalších vecí. Práca, problémy s deťmi, zábava s nimi. Ale niekedy sa možno pozriem na niečo na stene a možno si spomeniem. Je to už dosť dávno, ale je spokojnosť, že som bol schopný niečo dosiahnuť.

Mnoho ľudí tvrdí, že austrálski jazdci majú väčšiu túžbu po víťazstve, pretože prinášajú toľko obetí, aby mohli pretekať na opačnej strane planéty - myslíte si, že je to pravda?

Je ťažké vedieť, čo v tom čase mali ostatní ľudia v hlavnom priestore, ale na 100% súhlasím s tým, čo ste práve povedali. Neboli sme každú nedeľu večer na šampionáte BSB a doma. Mali sme na to iba jednu šancu a ak to nevyšlo, nikto vám znova nezavolal do Austrálie, pretože sa už ukázalo, že nie ste dosť dobrí. Museli ste to teda zariadiť. Bola to príležitosť, pre ktorú ste pracovali počas celej svojej juniorskej kariéry v Austrálii. Keď ste sa dostali na svetový šampionát, nenechali ste to tak. Chýbala ochranná sieť. Museli ste to teda zariadiť.
Ste jedným z mála jazdcov, ktorí jazdia v pretekoch Supersport, Superbike a MotoGP - existuje nejaká iná závodná trieda, ktorú by ste si chceli vyskúšať a prečo?
Myslím, že najviac som uprednostňoval veľké veľké s výkonom. Vyšiel som z jazdenia na crosskách. Bola to jediná možnosť, ktorú sme mali v Austrálii, na asfalt sme nemohli ísť až do 18 rokov. Nepriamo to malo pravdepodobne dobrý účinok. Možno by som chcel absolvovať vytrvalostné preteky, 24-hodinovky, s dobrou posádkou a dobrými spoluhráčmi. Ale ... musím jazdiť na niektorých z najlepších strojov na svete - na veľkých silových bicykloch.

V čom vidíš všeobecne budúcnosť WorldSSP? Je to stále najlepšia cesta k WorldSBK?

Myslím že to je. Ak môžete vyhrať na 300, môžete skončiť v superšporte a potom v tíme WorldSBK. Ak niekto vyhrá na šesťstovke, môže nastúpiť na superbike. Niektorí výrobcovia majú túto štruktúru. WorldSSP je stále veľmi dôležitá trieda. Cesta priamo na superbike jednoducho nefunguje. Základná elektronika je rozdiel, ktorý vidíme. Jazdci, ktorí prídu k superbiku zo 600, bojujú okamžite s elektronikou. Je pre nich ťažké využiť výhody elektroniky.