Motor a Výkon – Duša legendyV srdci Z900RS bije prepracovaný, kvapalinou chladený radový štvorvalec DOHC so 16 ventilmi a objemom 948 cm³, ktorý teraz ponúka 85,0 kW (116 k) pri 9 300 ot./min a 98,0 Nm pri 7 700 ot./min.
Rovnako ako pôvodný model Z1 zo 70. rokov, spája kultivovaný prejav pri nízkych otáčkach s dynamickým výkonom vo vyšších – teraz ešte priamejším a živším.
Vďaka novej elektronickej škrtiacej klapke (ETV) reaguje motor presne na každý pohyb plynu. ECU optimálne riadi množstvo vzduchu a paliva, čím zabezpečuje lineárnu akceleráciu a prirodzenú odozvu.
V kombinácii s optimalizovanými nastaveniami ECU ponúka Z900RS viac kontroly v nižších otáčkach a vyšší výkon vo vysokých – presne v štýle klasického štvorvalca.
Doladenie motora zahŕňa viacero detailov:
- Zotrvačník kľukového hriadeľa má o 10 % menšiu hmotnosť – pre rýchlejšiu odozvu motora
- Väčšia zadná rozeta (43 zubov) a kratšie prevodové stupne citeľne zlepšujú akceleráciu
- Kompresný pomer sa zvýšil z 10,8:1 na 11,8:1
- Nové profily vačkových hriadeľov (nasávací 270° / 8,0 mm, výfukový 250° / 7,4 mm) prinášajú ostrejšiu reakciu motora
- Upravené časovanie ventilov zvyšuje silu vo vysokých otáčkach
- Dĺžka sacích komôr bola upravená (#1 a #4 kratšie, #2 a #3 dlhšie) – pre plynulejší priebeh krútiaceho momentu
Prepracovaný bol aj airbox – upravený priemer, dĺžka a zakrivenie sacích kanálov zabezpečujú harmonickú odozvu a charakteristický zvuk „Z“.
Zvuk a Charakter – Zvuk, ktorý sa dostane pod kožuMegafónový dizajn nového výfuku spája techniku a štýl: optimalizované zvody, novonavrhnutý koncový tlmič s upravenou koncovkou a nový predtlmič vytvárajú mohutný, autentický zvuk.
Zvukové ladenie bolo vyvinuté s cieľom zachovať charakter klasického 4-v-1 systému – výsledkom je hlboký, emotívny zvuk od prvého štartu až po dunivý tón pri jazde.
Elektronika a Asistenčné systémy – Pokrok bez kompromisovZ900RS 2026 je vybavená najmodernejšou elektronikou, ktorá zvyšuje bezpečnosť aj komfort.
6-osá inerciálna meracia jednotka - IMU (Inertial Measurement Unit) meria zrýchlenie v pozdĺžnom, priečnom a vertikálnom smere, ako aj naklonenie, odklon a rotáciu motocykla, čím poskytuje presný obraz o polohe stroja v reálnom čase.
Tieto údaje umožňujú fungovanie systému Kawasaki Cornering Management Function (KCMF). Pri brzdení v zákrute alebo pri strate trakcie na lístí, piesku či mokrej vozovke systém automaticky reguluje brzdný tlak. Pomáha jazdcovi udržať zamýšľanú stopu a zvyšuje stabilitu a bezpečnosť.
Komfort a Ovládateľnosť – Jazda v harmóniiČi už v meste alebo v zákrutách horských ciest – Z900RS ponúka vzpriamený a uvoľnený posed (výška sedadla 835 mm pre Z900RS / 845 mm pre Z900RS SE), ktorý zaručuje dokonalú kontrolu a pohodlie.
K dispozícií je aj voliteľné príslušenstvo - ERGO-FIT Low Seat - znižuje výšku sedadla o 25 mm.
Nový dizajn sedadla so širším tvarom a hrubšou výplňou výrazne zlepšuje komfort na dlhších trasách. Vďaka novému polstrovaniu je aj samotná jazdná pozícia o niečo nižšia než pri predchodcovi.
KQS a Tempomat – Technológia, ktorá nadchneSystém Kawasaki Quick Shifter (KQS) umožňuje radenie nahor aj nadol bez použitia spojky.
Pri akcelerácii systém rozpozná pohyb radiacej páky a na okamih preruší zapaľovanie; pri podradení automaticky prispôsobí otáčky motora.
Bezkontaktný senzor zaručuje presnú a spoľahlivú funkciu už od 1 500 ot./min.
Tempomat sa ľahko ovláda pomocou prepínača na ľavej rukoväti riadidiel. Pomocou elektronických škrtiacich klapiek riadiaca jednotka (ECU) automaticky prispôsobuje rýchlosť – bez ohľadu na stúpanie alebo klesanie. Rýchlosť možno jemne nastaviť pomocou tlačidiel „+“ a „–“. Systém sa automaticky vypne pri použití brzdy, spojky, plynu alebo zásahu trakčnej kontroly.
Dizajn a Farebné Varianty – Štýl s podstatouOkrem štandardnej verzie je v centre pozornosti aj exkluzívna Z900RS SE.
Preberá ikonický dizajn „Fireball“ z legendárnej Z1, ktorý bol pre rok 2026 prepracovaný – s vyšším kontrastom, sýtejšími farbami a žiarivejšími odtieňmi oranžovej.
Dokonale ladí so zlatými komponentmi podvozka modelu SE.
Dve ďalšie verzie dopĺňajú ponuku:
- Black Ball Edition – úplne čierne vyhotovenie s klasickými emblémami Z1,
- Štandardný model v Candy Tone Red, inšpirovaný Z1B z roku 1975.
Po prvýkrát sú pre rok 2026 modely Z900RS a Z900RS SE dostupné aj vo verzii 70 kW.Ich výkon je možné obmedziť na 35 kW a vďaka tomu sú vhodné aj pre držiteľov vodičského preukazu A2.
Farby pre rok 2026 - Z900RS (vrátane verzie 70 kW): Candy Tone Red
- Z900RS Black Ball Edition (vrátane verzie 70 kW): Ebony
- Z900RS SE (vrátane verzie 70 kW): Metallic Spark Black
Záver – Legenda žije ďalej Z900RS 2026 je viac než len modernizácia – je to dôsledné pokračovanie klasiky.
Viac výkonu, viac detailov, viac technológie – a stále jednoznačne pravá „Z“.
Motocykel, ktorý spája minulosť a budúcnosť dokazuje že Legendy nikdy nekončia.