Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

29 Október 2025 2026 Z900RS: Legends Never End

Nadčasová. Výkonná. Nezabudnuteľná.
S novým modelom Kawasaki Z900RS píše Kawasaki ďalšiu kapitolu skutočnej ikony. Pre modelový rok 2026 sa klasický retro športový motocykel predstavuje s množstvom technických aj vizuálnych vylepšení – ešte presnejší, emotívnejší a bližší legendárnemu dedičstvu modelu Z1. Z900RS stelesňuje viac než kedykoľvek predtým, čo znamená rozvíjať legendu bez toho, aby stratila dušu.
Motor a Výkon – Duša legendy
V srdci Z900RS bije prepracovaný, kvapalinou chladený radový štvorvalec DOHC so 16 ventilmi a objemom 948 cm³, ktorý teraz ponúka 85,0 kW (116 k) pri 9 300 ot./min a 98,0 Nm pri 7 700 ot./min.
Rovnako ako pôvodný model Z1 zo 70. rokov, spája kultivovaný prejav pri nízkych otáčkach s dynamickým výkonom vo vyšších – teraz ešte priamejším a živším.
Vďaka novej elektronickej škrtiacej klapke (ETV) reaguje motor presne na každý pohyb plynu. ECU optimálne riadi množstvo vzduchu a paliva, čím zabezpečuje lineárnu akceleráciu a prirodzenú odozvu.
V kombinácii s optimalizovanými nastaveniami ECU ponúka Z900RS viac kontroly v nižších otáčkach a vyšší výkon vo vysokých – presne v štýle klasického štvorvalca.
Doladenie motora zahŕňa viacero detailov:
  • Zotrvačník kľukového hriadeľa má o 10 % menšiu hmotnosť – pre rýchlejšiu odozvu motora
  • Väčšia zadná rozeta (43 zubov) a kratšie prevodové stupne citeľne zlepšujú akceleráciu
  • Kompresný pomer sa zvýšil z 10,8:1 na 11,8:1
  • Nové profily vačkových hriadeľov (nasávací 270° / 8,0 mm, výfukový 250° / 7,4 mm) prinášajú ostrejšiu reakciu motora
  • Upravené časovanie ventilov zvyšuje silu vo vysokých otáčkach
  • Dĺžka sacích komôr bola upravená (#1 a #4 kratšie, #2 a #3 dlhšie) – pre plynulejší priebeh krútiaceho momentu
Prepracovaný bol aj airbox – upravený priemer, dĺžka a zakrivenie sacích kanálov zabezpečujú harmonickú odozvu a charakteristický zvuk „Z“.
 
Zvuk a Charakter – Zvuk, ktorý sa dostane pod kožu
Megafónový dizajn nového výfuku spája techniku a štýl: optimalizované zvody, novonavrhnutý koncový tlmič s upravenou koncovkou a nový predtlmič vytvárajú mohutný, autentický zvuk.
Zvukové ladenie bolo vyvinuté s cieľom zachovať charakter klasického 4-v-1 systému – výsledkom je hlboký, emotívny zvuk od prvého štartu až po dunivý tón pri jazde.
 
Elektronika a Asistenčné systémy – Pokrok bez kompromisov
Z900RS 2026 je vybavená najmodernejšou elektronikou, ktorá zvyšuje bezpečnosť aj komfort.
6-osá inerciálna meracia jednotka -  IMU (Inertial Measurement Unit) meria zrýchlenie v pozdĺžnom, priečnom a vertikálnom smere, ako aj naklonenie, odklon a rotáciu motocykla, čím poskytuje presný obraz o polohe stroja v reálnom čase.
Tieto údaje umožňujú fungovanie systému Kawasaki Cornering Management Function (KCMF). Pri brzdení v zákrute alebo pri strate trakcie na lístí, piesku či mokrej vozovke systém automaticky reguluje brzdný tlak. Pomáha jazdcovi udržať zamýšľanú stopu a zvyšuje stabilitu a bezpečnosť.
 
Komfort a Ovládateľnosť – Jazda v harmónii
Či už v meste alebo v zákrutách horských ciest – Z900RS ponúka vzpriamený a uvoľnený posed (výška sedadla 835 mm pre Z900RS / 845 mm pre Z900RS SE), ktorý zaručuje dokonalú kontrolu a pohodlie.
K dispozícií je aj voliteľné príslušenstvo -  ERGO-FIT Low Seat  - znižuje výšku sedadla o 25 mm.
Nový dizajn sedadla so širším tvarom a hrubšou výplňou výrazne zlepšuje komfort na dlhších trasách. Vďaka novému polstrovaniu je aj samotná jazdná pozícia o niečo nižšia než pri predchodcovi.
 
KQS a Tempomat – Technológia, ktorá nadchne
Systém Kawasaki Quick Shifter (KQS) umožňuje radenie nahor aj nadol bez použitia spojky.
Pri akcelerácii systém rozpozná pohyb radiacej páky a na okamih preruší zapaľovanie; pri podradení automaticky prispôsobí otáčky motora.
Bezkontaktný senzor zaručuje presnú a spoľahlivú funkciu už od 1 500 ot./min.
Tempomat sa ľahko ovláda pomocou prepínača na ľavej rukoväti riadidiel. Pomocou elektronických škrtiacich klapiek riadiaca jednotka (ECU) automaticky prispôsobuje rýchlosť – bez ohľadu na stúpanie alebo klesanie. Rýchlosť možno jemne nastaviť pomocou tlačidiel „+“ a „–“. Systém sa automaticky vypne pri použití brzdy, spojky, plynu alebo zásahu trakčnej kontroly.
 
Dizajn a Farebné Varianty – Štýl s podstatou
Okrem štandardnej verzie je v centre pozornosti aj exkluzívna Z900RS SE.
Preberá ikonický dizajn „Fireball“ z legendárnej Z1, ktorý bol pre rok 2026 prepracovaný – s vyšším kontrastom, sýtejšími farbami a žiarivejšími odtieňmi oranžovej.
Dokonale ladí so zlatými komponentmi podvozka modelu SE.
Dve ďalšie verzie dopĺňajú ponuku:
  • Black Ball Edition – úplne čierne vyhotovenie s klasickými emblémami Z1,
  • Štandardný model v Candy Tone Red, inšpirovaný Z1B z roku 1975.
Po prvýkrát sú pre rok 2026 modely Z900RS a Z900RS SE dostupné aj vo verzii 70 kW.Ich výkon je možné obmedziť na 35 kW a vďaka tomu sú vhodné aj pre držiteľov vodičského preukazu A2.
 
Farby pre rok 2026
  • Z900RS (vrátane verzie 70 kW): Candy Tone Red
  • Z900RS Black Ball Edition (vrátane verzie 70 kW): Ebony
  • Z900RS SE (vrátane verzie 70 kW): Metallic Spark Black
 
Záver – Legenda žije ďalej
 
Z900RS 2026 je viac než len modernizácia – je to dôsledné pokračovanie klasiky.
Viac výkonu, viac detailov, viac technológie – a stále jednoznačne pravá „Z“.
Motocykel, ktorý spája minulosť a budúcnosť dokazuje že Legendy nikdy nekončia.
 

Modely:

Z900RS SE 2026
2026
Z900RS SE
Detaily modelu
Z900RS SE (70kW) 2026
2026
Z900RS SE (70kW)
Detaily modelu
Z900RS Black Ball Edition 2026
2026
Z900RS Black Ball Edition
Detaily modelu
Z900RS Black Ball Edition (70kW) 2026
2026
Z900RS Black Ball Edition (70kW)
Detaily modelu
Z900RS 2026
2026
Z900RS
Detaily modelu
Z900RS (70kW) 2026
2026
Z900RS (70kW)
Detaily modelu