3-režimová KTRC kombinuje technológiu 1-režimovej KTRC, ktorý zaisťuje zvýšenú stabilitu v klzkých situáciách tým, že zabraňuje preklzu kolesa a S-KTRC, ktorá pomáha udržiavať optimálnu trakciu na športovú jazdu tým, že predpovedá pomer preklzu zadného kolesa a zrýchlenia. Pohodlný prepínač na rukoväti umožňuje ľahké nastavenie kontroly trakcie, pričom režim sa zmení okamžite aj počas jazdy. Režimy 1 a 2 udržiavajú optimálnu trakciu pri zatáčaní, rovnako ako S-KTRC. Navrhnutá na športovú jazdu sa myslí, že umožňuje razantnú akceleráciu von zo zákruty. Režim 1 je vhodný pre suchú vozovku s dobrou priľnavosťou, udržuje ideálny pomer sklzu, aby zabezpečil optimálnu trakciu. Režim 3 funguje ako jednorežimová KTRC, kedy je okamžite obmedzený výkon motora pri možnom preklze kolesa. Je ideálny pri jazde na klzkom povrchu alebo v mokre. Umožnením jazdcovi ľahko meniť režim trakcie sa 3-režimová KTRC stáva najpokročilejším systémom riadenia motora Kawasaki.