KECS sa prispôsobuje podmienkam jazdy v reálnom čase a poskytuje ideálne množstvo pruženia elektronicky nastavením pruženia podľa rýchlosti a rýchlosti zdvihu vozidla. Rovnako sa berie do úvahy spomalenie, ktoré umožňuje systému pomôcť riadiť posun, ktorý sa môže vyskytnúť počas brzdenia. Ovládanie cez solenoidový ventil s priamym ovládaním umožňuje extrémne rýchly reakčný čas, čo robí KECS ideálnym riešením pre športové jazdenie, kde je prirodzený pocit nevyhnutný. Vstavané snímače zdvihu vidlice a zadného tlmiča poskytujú informácie o rýchlosti zdvihu a kompresii v reálnom čase. Vstup z senzorových cievok do ECU KECS dopĺňa informácie poskytované systémom IMU (zrýchlenie / spomalenie) a FI ECU (rýchlosť vozidla). ECU KECS potom nasmeruje prúd na solenoidy, aby upravil tlmenie, ako to vyžaduje situácia. Režimy, ktoré sú voliteľné, umožňujú jazdcom zvoliť si mäkšie alebo pevnejšie základné nastavenia.