Kawasaki
Technológie Technológie motora

Od predstavenia nášho prvého motocyklového motora
v roku 1950, sa Kawasaki neustále snaží vyvíjať nové
technológie výroby vysoko výkonných motorov. Dnes sú naše motocykle plné mnohých originálnych technologických prvkok Kawasaki, vyvinutých počas našej dlhej histórie.

Duálne škrtiace klapky

Využitie duálnych škrtiacich klapiek ponúka vyšší výkon a jednoduchšie ovládanie vďaka doplnkovej druhej sade škrtiacich klapiek, ovládaných priamo riadiacou jednotkou motora.

Súčasné motocykle často používajú škrtiace klapky s veľkým priemerom na dosiahnutie vysokého výkonu. Avšak pri ventiloch s veľkým priemerom, keď jazdec náhle otvorí škrtiacu klapku je neriadená odozva krútiaceho momentu veľmi silná. Technológia dvojitých škrtiacich klapiek bola navrhnutá tak, aby krotila reakciu motora, ale zároveň prispievala k vysokému výkonu.
Na modeloch s dvojitými škrtiacimi klapkami sú dve škrtiace klapky na jeden valec: okrem hlavných klapiek, ktoré sú fyzicky spojené s plynovým gripom a sú ovládané jazdcom, je druhá sada klapiek, otváraná a zatváraná ECU, ktorá presne reguluje prietok nasávaného vzduchu, aby sa zabezpečila prirodzená lineárna odozva. Vzhľadom na to, že sa vzduch prechádzajúci škrtiacimi telesami stáva plynulejším, zvyšuje sa účinnosť spaľovania a aj výkon.