Náš príbeh


SHOZO KAWASAKI.

1930

Všetko sa to začalo v roku 1878 založením lodeníc pánom Shozo Kawasaki.

Dnes je KAWASAKI HEAVY INDUSTRIES globálna spoločnosť, ktorá operuje na veľmi rôznorodých trhoch. Vždy je však v čele vo vývoji vyspelých technológií.

Sériová výroba motocyklov bola zahájená pred viac ako 50 rokmi. Prvý motocyklový motor Kawasaki bol navrhnutý na základe skúsenosti z produkcie leteckých motorov.
Vstup Kawasaki do motocyklového priemyslu bol podporený  konštantným úsilím vo vývoji nových technológií. V priebehu rokov bol vyrobený veľký počet nových modelov, ktoré ovplyvnili vývoj trhu. Kawasaki vytvorilo mnoho motocyklových legiend, založených na výkone a rýchlosti. V roku 1996 sme vyrobili 10 miliónty motocykel ako dôkaz  našej schopnosti poskytnúť stroje širokej rade jazdcov. S postupom času a pod heslom "Let the good times roll", bude Kawasaki aj naďalej vyvíjať a vyrábať nové legendy.

Ďalšie odvetvia pôsobenia Kawasaki

Letecký priemysel
Lodný priemysel
Dopravné prostriedky
Energetické zariadenia
Životné prostredie a recyklácia
Priemyselné zariadenia
Infraštruktúra
Voľno časové aktivity


Kawasaki Heavy Industries, Ltd. (KHI) je zapojený do výstavby transportných systémov 21. storočia, pritom ťaží s bohatého know-how, ktoré dokázala nahromadiť za posledných 100 rokov. Lodná divízia produkuje stále väčšie, rýchlejšie a automatizovanejšie transportné lode s čo najúspornejšou prevádzkou.  Naše lodenice vyrábajú najmä moderné lode na prepravu kvapalného plynu.  Aplikovaním leteckých skúseností pláva náš Jetfoil rýchlosťou až 45 uzlov. Kawasaki, ako člen konzorcia japonských lodeníc, je zodpovedná za stavbu Techno-Superliner. Je to nová generácia lode, vezúca náklad 1000 ton rýchlosťou až 50 uzlov.
Kawasaki je výrobca vlakov Shinkansen, ktoré dosahujú až 380 km/hod. Naši inžinieri vyvíjajú ďalšie nové koľajové transportné systémy.
V leteckom priemysle je Kawasaki zapojená do širokej škály aktivít ako výrobca nielen motorov, ale aj lietadiel a vrtuľníkov. Príkladom je model helikoptéry MBB K 117 a časti Boenigu 777. Kawasaki je taktiež dôležitý hráč v projekte vývoja Supersonic Transport (SST), lietadla, ktoré bude lietať vo výškach 20 km a rýchlosťou 2,5 machu, a prepraví 200 až 300 pasažierov. Náš vývoj ide týmto za hranice zemskej atmosféry a účastní sa súťaže o dobývanie vesmíru.

/

Okrem zákaziek ministerstva obrany Japonska sme súčasťou medzinárodného vývoja lietadiel ako je V2500, RB211/Trent, PW4000 alebo CF34. Vyvíjame pomocné motory pre letecký priemysel, vrátane motorov pre malé lietadla.

Spoluúčasť Kawasaki v oblasti vesmírneho vývoja začala spoluprácou s NASDA, teraz JAXA, čo je japonská agentúra na odhaľovanie vesmíru. Spolupráca je realizovaná v špeciálnom raketovom komplexe, kde sa vyvíjajú aj geodetické satelity.

Od deväťdesiatych rokov je Kawasaki zodpovedná za vývoj a výrobu aerodynamického opláštenia, výbavy a konštrukciu raketového komplexu pre H-‡U rakety, ako aj kompletný servis pre raketu H-‡UA.


Kawasaki taktiež spolupracuje na vývoji  pojazdných nosičov rakiet a vesmírneho robotického systému pre medzinárodnú vesmírnu stanicu HOPE-X, čo je experimentálna stanica, pohybujúca sa po orbitálnej dráhe, so špeciálnym mechanizmom pre ukotvenie satelitov V‡U (ETS-V‡U). Kawasaki spolupracuje aj na vesmírnych projektoch spojených s ľudskou posádkou, a vývoji tréningových centier pre astronautov.
Stavebné inžinierstvo Kawasaki prispieva k výstavbe nových miest stavaním mostov a výškových budov. Vďaka vŕtacím strojom, vyrobených Kawasaki, bol realizovaný nemálo úspešný projekt Eurotunel, spájajúci Anglicko s Francúzskom. Spoločnosť takisto vyrobila stroje na konštrukciu Trans-Tokyo Bay diaľnice. Tieto stroje s priemerom 14 m sú najväčšími na svete.
Ďalšia sila Kawasaki je v stavaní mostov. Spoločnosť nedávno ukončila výstavbu hlavnej veže Akashi Kaikyo mostu. Keď bude most dokončený, bude najdlhším visutým mostom na svete.
Kawasaki si uvedomuje dôležitosť životného prostredia, preto pri vývoji nových technológií alebo hľadaní nových zdrojov energie dbá na udržanie priaznivého prostredia.

Napríklad komplex na recykláciu materiálov (CCPP) používa na pohon turbín nízko znečisťujúci prírodný plyn, pričom uvoľnené teplo je použité na prídavné generovanie elektriny. Mestský odpad slúži na ohrev vody.
Ďalšie technológie na úpravu vody, alebo odsírenie tepelných elektrární, sú taktiež realizované s vysokou účinnosťou ochrany životného prostredia a šetrenia energie.
Kawasaki neustále monitoruje technológie budúcnosti ako napríklad jadrovú fúziu a pod.

Meno Kawasaki reprezentuje technologickú spoločnosť so širokým spektrom aktivít v oblasti medzinárodných projektov, každodenného života a rekreácie. V každom kroku  spoločnosť Kawasaki kladie najvyšší dôraz na ľudstvo a životné prostredie. Za posledných 100 rokov sa stala Kawasaki spoločnosťou s pevnými základmi a vedúcou pozíciou v oblasti technologického vývoja. Teraz je spoločnosť pripravená hrať vedúcu úlohu v ďalšom storočí inovácií.