Buletiny

Oficiálny buletín Kawasaki

3 Máj 2022 2023 KX250 zvyšuje dostupný výkon a zároveň znižuje časy na kolo

Súťažný referenčný stroj Kawasaki KX250 je kľúčový motocykel v rade Kawasaki, ktorý oslovuje mladých, stredne pokročilých jazdcov a jazdcov MX2. Každý má svoje špeciálne túžby a potreby. Pre rok 2023 inžinieri Kawasaki absorbovali spätnú väzbu od AMA Supercross, triedy MX2 v paddocku MXGP a bližšie k domovu od All-Japan Motocross Championship. A destilácia všetkej spätnej väzby vytvorila stroj, ktorý bude schopný reagovať na potreby rôznorodej zákazníckej základne.
Hlavné z mnohých zmien sú v motore. Užší rozstup sacích ventilov v hlave valcov (37 mm až 35,5 mm) spolu so zväčšenou vôľou v sedlách ventilov prináša zvýšenú účinnosť plnenia valcov a zlepšené spaľovanie pre vyšší špičkový výkon. A na presné naplnenie valca je sacie potrubie v štýle dolného prúdu rovnejšie a injektor proti prúdu je premiestnený zhora pod potrubím. Tieto zmeny prispievajú k zvýšeniu účinnosti plnenia valcov, čo prispieva k špičkovému výkonu. Pokiaľ ide o samotné ventily, sú menšie (ø32 mm až ø31 mm), čo prispieva k spoľahlivosti hlavy valca/sedla ventilu a zároveň umožňuje užšie stúpanie ventilov, pričom koruna piestu je revidovaná tak, aby zodpovedala veľkosti ventilu a zmenám stúpania.
 
Okrem vyššieho výkonu motora vďaka tejto novej účinnosti ponúka dlhšie potrubie zberača výfuku (457 mm až 557 mm) zvýšený krútiaci moment v nízkom a strednom rozsahu, pričom inžinieri Akashi tiež zaistili, že pokročilé časovanie zapaľovania zodpovedá zmenám motora. Čo sa týka pocitu výkonu, nový magnetorotor so zvýšeným momentom zotrvačnosti (9,5 kg·cm2 až 10,0 kg·cm2) prispieva k prenosu výkonu, ktorý je pre pretekárov príjemnejší.
 
Pokiaľ ide o prevody, pomery tri, štyri, päť a šesť zostávajú rovnaké, ale vďaka spätnej väzbe od AMA Supercross je zavedený dlhší prvý prevodový stupeň a druhý prevodový stupeň je tiež upravený tak, aby bol prechod medzi prvým a tretím plynulejší.
 
Všetky skúsenosti z japonského motokrosového šampionátu viedli k zmenám vnútorných častí prednej vidlice, aby sa zabezpečilo pevnejšie tlmenie kompresie, čo prispieva k zvýšeniu výkonu v teréne bez obetovania jazdného komfortu. Zatiaľ čo samotná tuhosť pruženia vidlice zostáva nezmenená, upravená výška hladiny oleja prispieva k optimalizovaným celkovým charakteristikám pruženia. Zadné odpruženie má teraz pevnejšie tlmenie kompresie, čo prispieva k zvýšeniu výkonu v teréne bez obetovania jazdného komfortu.
 
Ďalšie vylepšenia podvozku zahŕňajú inštaláciu širšej zadnej pneumatiky pre rok 2023 v podobe Dunlop MX33 110/90-19 v porovnaní s 100/90-19 používanou minulý rok. Stupačky sú o 5 mm širšie (odpredu dozadu). a umiestnené o 3 mm dozadu, aby ponúkali vynikajúcu priľnavosť, vynikajúci pocit, ktorý uľahčuje zaťažovanie kolíkov a navyše sú ľahšie.
 
Múdri ladiči vám povedia, že postupné zdokonaľovanie a vylepšenia, ktoré sa hladko integrujú, sú často cestou k pretekárskemu úspechu, a to je práve cesta, ktorou sa Kawasaki vydáva pre svoj štvrťlitrový stroj v závodnej triede. Využiteľný výkon, vylepšenia motora a podvozku a skutočný pódiový potenciál, to musí byť nový 2023 KX250 od Kawasaki.