back to model

Kawasaki
Technológie Technológie motora

Od predstavenia nášho prvého motocyklového motora
v roku 1950, sa Kawasaki neustále snaží vyvíjať nové
technológie výroby vysoko výkonných motorov. Dnes sú naše motocykle plné mnohých originálnych technologických prvkok Kawasaki, vyvinutých počas našej dlhej histórie.

Športová trakčná kontrola S-KTRC

Športová trakčná kontrola S-KTRC (Sport-Kawasaki TRaction Control) je prediktívny systém trakčnej kontroly pre športovú jazdu, ktorý vychádza z technológií využívaných v MotoGP.

S-KTRC, originálna prediktívna kontrola trakcie Kawasaki- používa rovnakú základnú technológiu ako pretekárske stroje Kawasaki. Navrhnutý tak, aby maximalizoval zrýchlenie, umožňuje jazdiť na hranici trakcie. Táto technológia priebežne riadi záber zadného kolesa, ktorý sa vyskytuje pri zrýchľovaní a zaisťuje optimálne zrýchlenie. Vo všeobecnosti maximálna dopredná jazda vyžaduje určité prekrytie. Aby sa zabezpečil čo najefektívnejší prenos energie na asfalt, S-KTRC monitoruje pomer sklzu v reálnom čase a riadi dodávku výkonu motora s cieľom optimalizovať trakciu zadného kolesa.
S-KTRC sleduje množstvo parametrov vrátane rýchlosti predného a zadného kolesa (preklzu), otáčok motora, polohy škrtiacej klapky a zrýchlenia. Podmienky sa potvrdia každých 5 milisekúnd, kedy sa systém pozerá na každý z parametrov, ako aj na to, ako sa menia (to znamená ich rýchlosť zmeny). Táto unikátna metóda Kawasaki umožňuje vykonať interpolácie a presne kalibrovať výkon motora tak, aby vyhovoval trakčným podmienkam. Tým, že pôsobí pred prekĺzaním, dosahuje hranice trakcie, môže dôjsť k minimalizácii poklesov výkonu, čo vedie k veľmi plynulému chodu.
Pretože sofistikovaný softvér zakladá svoju dynamickú analýzu na orientácii podvozku v porovnaní s povrchom (skôr než v porovnaní s horizontálnou rovinou), je schopný zohľadniť vyklenutie rohu, gradient a pod. Taktiež sa automaticky prispôsobuje opotrebovaniu pneumatík, rôznym profilom pneumatík, pneumatikám s vysokou priľnavosťou a mnohým ďalším faktorom, ktoré systémy nastavenia typu zaobchádzajú s pevnými parametrami. Modely vybavené systémom IMU obsahujú spätnú väzbu orientácie šasi, ktorá ponúka ešte presnejšiu správu.