S-KTRC, originálna prediktívna kontrola trakcie Kawasaki- používa rovnakú základnú technológiu ako pretekárske stroje Kawasaki. Navrhnutý tak, aby maximalizoval zrýchlenie, umožňuje jazdiť na hranici trakcie. Táto technológia priebežne riadi záber zadného kolesa, ktorý sa vyskytuje pri zrýchľovaní a zaisťuje optimálne zrýchlenie. Vo všeobecnosti maximálna dopredná jazda vyžaduje určité prekrytie. Aby sa zabezpečil čo najefektívnejší prenos energie na asfalt, S-KTRC monitoruje pomer sklzu v reálnom čase a riadi dodávku výkonu motora s cieľom optimalizovať trakciu zadného kolesa.
S-KTRC sleduje množstvo parametrov vrátane rýchlosti predného a zadného kolesa (preklzu), otáčok motora, polohy škrtiacej klapky a zrýchlenia. Podmienky sa potvrdia každých 5 milisekúnd, kedy sa systém pozerá na každý z parametrov, ako aj na to, ako sa menia (to znamená ich rýchlosť zmeny). Táto unikátna metóda Kawasaki umožňuje vykonať interpolácie a presne kalibrovať výkon motora tak, aby vyhovoval trakčným podmienkam. Tým, že pôsobí pred prekĺzaním, dosahuje hranice trakcie, môže dôjsť k minimalizácii poklesov výkonu, čo vedie k veľmi plynulému chodu.
Pretože sofistikovaný softvér zakladá svoju dynamickú analýzu na orientácii podvozku v porovnaní s povrchom (skôr než v porovnaní s horizontálnou rovinou), je schopný zohľadniť vyklenutie rohu, gradient a pod. Taktiež sa automaticky prispôsobuje opotrebovaniu pneumatík, rôznym profilom pneumatík, pneumatikám s vysokou priľnavosťou a mnohým ďalším faktorom, ktoré systémy nastavenia typu zaobchádzajú s pevnými parametrami. Modely vybavené systémom IMU obsahujú spätnú väzbu orientácie šasi, ktorá ponúka ešte presnejšiu správu.