Kawasaki
Technológie Technológie motora

Od predstavenia nášho prvého motocyklového motora
v roku 1950, sa Kawasaki neustále snaží vyvíjať nové
technológie výroby vysoko výkonných motorov. Dnes sú naše motocykle plné mnohých originálnych technologických prvkok Kawasaki, vyvinutých počas našej dlhej histórie.

Antihoppingová spojka

Navrhnutá podľa závodnej technológie. Geniálna konštrukcia, ktorá spája ako zníženie brzdného účinku, tak aj samozamykanie pre lepší  prenos výkonu, a ľahší chod spojkovej páčky.

Na základe spätnej väzby zo závodných aktivít, antohoppingová spojka používa dva typy zámkov (asistenčný a kĺzavý) k pritlačeniu alebo rozpojeniu lamiel.  V normálnom režime funguje asistenčný zámok ako samoposilňovací mechanizmus, ktorý ťahá hlavu spojky a lamely k sebe. Toto umožňuje znížiť silu prítlačných pružín, čo vedie k ľahšiemu ovládaniu spojkovej páčky. Pri nadmernom brzdení motorom – ako výsledok rýchleho podradenia ( alebo nechceného podradenia) – dôjde na rad kĺzavý zámok, ktorý rozpojí spojkové lamely.   Dochádza k odľahčeniu spojkového kotúča a to zabráni poskakovaniu alebo zablokovaniu zadného kolesa. Táto funkcia v pretekárskom štýle je obzvlášť užitočná pri športovom jazdení.